C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 7 juli 2008

Denna regniga måndagmorgon i Stockholm känns lite grå. Så här kommer lite foton från helgen som var. Den här buketten med doftande rosor och en vit kruka från Wikholm gav jag min kära granne i helgen. Hoppas det doftar gott av dem! Nedan några av de blommande sorterna i min trädgård.
Okänd sort.


En Ballerina i kruka. Så himla söt. Det är en Hybrid Musk från England.

Och här två från samma grupp som jag saknar i min trädgård, Bouquet Parfait och Lavender Lassie. Undrar om Randi, Bland rosor och tistlar, med sin vackra rosengård har dessa... måste nog skriva och fråga.





Och så har jag beslutat med Matina att kvisten i min logga måste väl vara en fransk dragon... eller? Strunt samma, det är en kryddväxt i alla fall. :o)
Kram / Lina

3 kommentarer:

Randi sa...

Hej och tack för dina kommentarer hos mig. Men du får absolut inte tro att jag är en rosexpert. Men visst älskar jag rosor!

Det förvånar mig inte att du blivit helt hänförd inför Bouquet Parfait. Den här rosen har vunnit massor av priser och beundras av många för dess skönhet och dess myskdoft. Dessutom är den ganska resistent mot sjukdomar och inte kinkig att odla. Den är populär både hos proffs och amatörer. Jag tycker att den är perfekt att ha i kruka. Men jag tror tyvärr att den är lite marig att få tag på här. Men du kan ju köpa den på postorder.

Lavender Lassie - Moschata, är däremot en modern ros, som remonterar. Den finns att köpa på Rosenposten. Där kan du läsa mer om den.

Hoppas du får tag på dessa skönheter. Även om det tycks svårt att hitta en önskeros, så kan ju själva sökandet också vara lite spännande.
LYCKA TILL!

Kram Randi

C´est la vie sa...

Tack för ditt svar Randi, återkommer till dig i din blogg med en till fråga. Undrar nämligen vilken ros somär din absoluta favorit... Men vänta jag kanske läst det i senaste Gods & Gårdar? New Dawn har jag för mig ihop med ett par andra. Har precis köpt min första New Dawn och den ska få pryda vår entré som ska byggas!

Randi sa...

Måste nog tyvärr göra dig besviken. Jag har inte någon Favorit-ros. För mig skulle det inte funka alls. Jag tycker om så många, men på olika sätt. Ena dagen är jag begeistrad av en ros - nästa dag en annan - och så vidare. Det finns ju hur många underbara rosor, som man älskar och det skulle vara omöjligt att förhäva den ena eller andra. Hoppas du förstår vad jag menar.