C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

söndag 29 juni 2008

Ljuva trädgård...

Vår trädgård kantas av en över 25 meter lång rosenhäck. Den är alldeles underbar och alla i närheten vet alltid vilket hus man menar om man säger något om rosenhäcken. Den är otrolig! Blommar i stora svallande kaskader av rosa. Kunde inte riktgit fånga detta på bild men här är några försök. Efter en regnskur igår kväll gick jag ut med kameran vid halvåttatiden.




Hittade de här jättsöta kjolarna - tillhörande en vallmo i mitt trädgårdsland.
Här från utsikten under Schersminens smultrondoftande blommor ser man en del av den låååånga häcken av rosor mot vägen.

Här är en planta som jag blev kär i när jag var på Zetas. Det är en Nysört, eller Vitpytta. Kärt barn har många namn. Den står stolt och breder ut sig mellan lavendel och rosor.
En underbart solig söndag är nu slut. Nu ska det bli skönt att sova efter en dags trädgårdsgöra.

Kram / Lina

4 kommentarer:

Petra sa...

Ser underbart ut - vår trädgård har mest ogräs...

C´est la vie sa...

Hmm, jaaa det är rätt mkt ogräs här med :) Hinner inte med allt när man har två små barn. Fast när de ser mamma rycka upp blommande ogräs från rabatter och grusgångar... då rycker de oxå upp blommor. Blommor jag vill ha kvar! Har lärt mig att även många ogräs är vackra blommor. Här tar syrener över, och blåklockor som härjar överallt. Fint nu, men ser trist ut när det är överblommat.

Agneta sa...

Vilka härliga ros-bilder! Jag blir riktigt avundsjuk på din roshäck..
Själv har jag en liten trädgård och försöker få in så många rosor av olika gammaldags sorter, som jag kan.
Kommer att följa din blogg med nöje...

C´est la vie sa...

Tack vad glad jag blir!
Kram Lina