C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 9 juni 2008

Ekolyx!




Unnamei Eco Living erbjuder ekolyx för hem och offentlig miljö. Här hittar du möbler, textilier och belysning från etablerade svenska och internationella designers, samt från nya formgivare som drivs av utmaningen att sammanföra god design med ett eko-tänk. Gemensamt för alla produkterna i butiken är att samtliga uppfyller minst ett av deras eko-kriterier, oftast fler.

Unnamei [unna mej] AB grundades 2007 av Linda Kirsebom och Margaretha Finnstedt Möller.

Unnamei´s syn på miljö
Att värna om miljön är inte en trend utan en livsstil som alla borde unna sig. Inte bara för att det är bra för den värld vi bor i, men också för att det är det bästa för oss själva, en naturlig lyx. Det är svårt att förändra sitt liv helt och hållet, men när det finns en jämförbar produkt som är bättre för miljön så är valet ganska lätt. Att det är godare och vettigare att äta ett obesprutat äpple från Kivik istället för ett knallgrönt äpple som har fraktats runt halva jordklotet är lätt att förstå. Att välja en säng som är fylld med bomull eller tagel istället för syntetisk stoppning med flamskyddsmedel, eller en väldesignad lampa som förbrukar minimalt med energi och dessutom tillverkats under rättvisa arbetsförhållanden borde vara lika självklart.

Det tycker jag med, och hoppas att ni finner något i er smak bland allt från belysning till espresso och hudvård!

Inga kommentarer: