C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

söndag 11 maj 2008

Rosor och andra plantor


Kom hem med alldeles fantastiska växter från Zetas på lördagen. Det var hett som en dag på rivieran i juli i trädgårdarna av trädgårdar; Zetas, finsmakarens trädgård.


Botaniserade i timmar kändes det som. Hittade än det ena, än det andra.. Men jag hade ju en ritning och en plan ändå....

Kom i alla fall hem med bl a lavendel till min nya rabatt, vippvallmo, olika Stjärnflocka, bl a en brokbladig sort... och fem sorters rosor. Däribland Honungsros och Polstjärna och en otroligt fin ros, som man nog gillar om man gillar pioner (jag älskar pioner)... ´Raubritter´.

Apropå pioner måste jag snart fota min pionrabatt. Den är brutal, stora stora plantor. Tyvärr inte planerad av mig själv, så jag är inte överförtjust i färgen de har, men de är ändå ljuvliga o har en underbar doft.

På trappen ser ni uppstammad lavendel, penséer, och i bakgrunden några rosa stjärnöga och en rosmarin. Allt från Zetas.

Polstjärnan

Raubritter



Helgen har varit otroligt varm o het här i Stockholm. Tänk om sommaren kunde få bli såhär underbar!

Inga kommentarer: