C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

fredag 9 maj 2008

Hjälp till Myanmars befolkning



Läste igår på Below the Clouds som uppmanar till att skänka en slant till förödelsens Myanmar. Jag gör likadant, gå in på Röda Korsets sida om ni vill hjälpa.

Det har nu gått flera dagar sedan cyklonen Nargis skapade förödelse i landet och ännu har inte alla drabbade kunnat nås.
Även under normala omständigheter kan det ta dagar att ta sig till vissa av de nu mest utsatta regionerna.
Uppskattningsvis bor omkring 24 miljoner människor i de delar av landet som cyklonen slog värst mot. Nu går Röda Korset ut med en internationell katastrofappell och en vädjan på drygt 35 miljoner kronor i ett första skede. Pengarna kommer att användas för att bistå 30 000 familjer under sex månader.
Burma eller Myanmar?
Röda Korset använder landsnamnet Myanmar för Burma eftersom landets rödakorsförening heter Myanmars Röda Kors. Myanmar är den officiella formen av namnet på landet medan Burma är den mer informella. FN har erkänt Myanmar som namn.

Inga kommentarer: