C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

fredag 9 maj 2008

Godaste utflyktsmackan!

Den här måste jag dela med mig av, supergod!


Foccaccia med hummus och kronärtskocka - En vegomacka med smak av Mellanöstern.
Rucolan och den knapriga, lite peppriga rädisan går ypperligt ihop med kikärtsröran.
4 mackor

4 tjocka foccacciabröd eller 8 tunna, i fyrkanter på 12–15 cm
16–20 rädisor i halvor
8 inlagda kronärtskockshjärtan i skivor
Rucolasallat
Färsk koriander
Hummus:1 burk
kikärter, cirka 400 g
2/3 dl olivolja
1 1/2 tsk spiskummin
1/2 tsk salt
1/2 msk färsk pressad citron
1 msk tahini (sesampasta)

1. Gör först kikärtsröran. Mixa avrunna kikärtor, olja, spiskummin, salt, citron och tahini till en slät massa.
2. Låt röran stå och samla smak en stund. Skär isär varje bröd om de är av den tjockare sorten. 3. Bred ut hummus på hälften av brödskivorna. Lägg på rädisor, kronärtskockor, rucola, några kvistar färsk koriander (kan man hoppa över om man inte gillar koriander)och sist ett lock av bröd.


Källa: Lantliv

Inga kommentarer: