C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 26 maj 2008

Föl och vår i Dalarna!




Hästar är fantastiska och underbart vackra djur. Svenska Halvblod är min favorit bland stora hästar. Annars är jag mycket förtjust i islänningar. Men mer om det en annan gång...

/
När mitt förra halvblodssto fick en skada som gjorde att hon inte kunde ridas mer fick hon flytta till en underbar tjej och hennes syster i Dalarna. Jag fick kontakt med dem via Sandra som hade sina fälttävlanshästar på samma gård som jag hade mitt sto. Eftersom D har så fina gamla hingstlinjer tyckte de att hon skulle passa bra som mamma. Hon hade aldrig fått föl, så det var en chansning. Hon var redan 15 år. Detta är snart 2 år sedan.

Det måste vara paradiset för en fd ridskolehäst och efter en kortare tid hos mig, att få långa lata dagar i hagen... (hon har alltså inga besvär av sitt ben när hon inte rids...) Nu har Dominique fått ett stoföl! Hennes väninnor har även föl de med.


Dominiques stoföl ovan x 3. De nedre fotona är de andra fölen, första är ett hingstföl
och den mörkt bruna ett sto.



1 kommentar:

Evelinas hus sa...

Vilka vackra hästar! Fint smycke du fick på morsdag, gullig present.
Jag hoppas det blir fler tillfällen att träffas på bloggträff.
Må så gott.
Kram Caroline