C´est la vie

Välkommen till mig!
C´est la vie är en plats där jag samlar inspiration, skriver om min vardag och ibland om butiken med samma namn.

Skriv gärna en hälsning innan du går så blir jag glad!

♥ Lina ♥

måndag 5 maj 2008

Ekologisk mat är morgondagens mat




Foto: ica.se

Nu växer det ekologiska sortimentet på ICA. Toppen tycker jag! Det var svårt att finna allt jag sökte tidigare i vår affär. Ekologisk kakao, bananer, Vilda tomater, chockladpulver mm finns alltid nu. Vår butik har även Kung Markattas sortiment och Saltå Kvarn.
ICA I love eco är en serie ekologisk mat som både ser bra ut och smakar gott. Sortimentet spänner från borlottibönor till croissanter, och växer ständigt.

ICA I love eco Rapsolja
Den gyllengula rapsoljan är "Nordens olivolja" och minst lika nyttig. Rapsoljan kommer från utvalda ekologiska gårdar mellan två sjöar i Västergötland. Det är den speciella jordmånen där som ger oljan dess fina kvalitet och smak av sommar.

ICA I love eco Balsamvinäger
Från Modena i Italien. Endast tre noga utvalda, lokala druvsorter används för att nå bästa resultat: Trebbiano, Lambrusco och Sangiovese. En helt ekologisk odling, kombinerat med en noga utvald råvara ger en slutprodukt som förhöjer smaken på det mesta.

ICA I love eco Mager Ost
Osten tillverkas av Boxholmsost, ett litet svenskt mejeri som funnits sedan 1890-talet. Den färska ekologiska mjölken kommer från granngårdarna på Östgötaslätten och förvandlas hantverksmässigt till gyllengul, god ost.
Mer om detta på ica.se

Inga kommentarer: